Elektronická podatelna
Elektronická podatelna Městyse Křtiny je určena pro příjem elektronických podání podle zákona č. 227/2000 Sb., o elektronickém podpisu a o změně některých zákonů a vyhlášky č. 496/2004 Sb., o elektronických podatelnách.
Možnosti elektronického podání:
Prostřednictvím e- mailové zprávy odeslané na adresu: podatelna.krtiny@centrum.cz
Elektronická podání se stahují každý úřední den (tzn. pondělí, středa) na začátku a dále v průběhu pracovní doby. Elektronické podání musí obsahovat zaručený elektronický podpis odesílatele všude tam, kde to vyžaduje právní předpis, jinak bude podání odmítnuto! (Viz níže – Zásady pro elektronické podání v právních předpisech).
Na technickém nosiči dat (disketa 1,44 MB se souborovým systémem FAT16 – 3,5 palce, CD se souborovým systémem ISO9660).
Nosič můžete doručit na podatelnu Úřadu městyse Křtiny, Křtiny 26, 679 05 Křtiny.
Úřední dny a hodiny, ve kterých je otevřena podatelna ÚM: Pondělí, středa 8 – 11,30 14 – 18 hod.
Vaše dotazy týkající se provozu elektronické podatelny zasílejte na elektronickou adresu podatelny nebo na doručovací adresu ÚM, případně volejte na tel. 516 439 109 nebo 724 367 961.
Seznam kvalifikovaných zaměstnaneckých certifikátů Městyse Křtiny určených pro zajištění elektronické podatelny:
Sér. číslo certifikátu | 1181061 |
---|---|
Jméno zaměstnance | Zdenka Šídlová |
zařazení | administrativní pracovnice |
platnost od | 20.06.2011 |
platnost do | 19.06.2012 |
Požadavky pro přijetí elektronického podání:
Přípustné formáty elektronického podání
- formát * . txt (prostý text)
- formát * . pdf (Akrobat Reader)
- formát * . rtf (textový standart – rich text format)
- formát * . jpg (grafický formát)
- formát * . gif (grafický formát)
- formát * . bmp (grafický formát)
Jednou e- mailovou zprávou (nebo na jednom technickém nosiči dat) zasílejte pouze jedno podání.
Pokud součástí jednoho podání je více elektronických dokumentů, musí být zřejmé, který dokument je vlastním podáním a které dokumenty jsou dalšími elektronickými přílohami tohoto podání.
Maximální souhrnná velikost jednoho elektronického podání (včetně všech připojených příloh ) je 2 MB.
Pravidla pro potvrzování doručených zpráv (včetně vzoru):
Doručení datové zprávy se potvrzuje odesílateli neprodleně zasláním datové zprávy – pokud lze z přijatého elektronického podání zjistit elektronickou adresu odesílatele, tohoto obsahu:
Vaše zásilka podaná prostřednictvím elektronické podatelny byla přijata ke zpracování dne ......... Pokud budete chtít zjistit aktuální stav zpracování Vaší zásilky, pošlete podatelně úřadu městyse dotaz na číslo jednací ........
S pozdravem
Městys Křtiny
Součástí potvrzení je elektronický podpis zaměstnance podatelny.
Postup u chybného formátu zprávy, infikaci zprávy virem:
V případě, že zpráva nebude z technických důvodů čitelná např. porušený soubor, nepovolený formát zprávy, zpráva infikována virem apod., nebo neprojde předepsanými kontrolami např. z hlediska své čitelnosti, bude nepřijetí neprodleně sděleno odesílateli – pokud lze z doručeného elektronického podání zjistit elektronickou adresu odesílatele, zasláním datové zprávy s vysvětlením příčiny nepřijetí, tohoto obsahu:
Vaše zásilka podaná prostřednictvím elektronické podatelny NEBYLA přijata do zpracování. Důvod odmítnutí: .......
S pozdravem
Městys Křtiny
Součástí sdělení o nepřijetí datové zprávy je elektronický podpis zaměstnance podatelny.
Zásady pro elektronické podání uvedené v právních předpisech, podle kterých je možné vůči Úřadu činit právní úkony v elektronické podobě a náležitosti těchto úkonů, např.:
zákon č. 500/2004 Sb. správní řád
Z podání musí být patrné, kdo je činí, které věci se týká a co se jím navrhuje. Zvláštní právní předpisy mohou stanovit jeho další náležitosti.
- podání musí být podepsáno zaručeným elektronickým podpisem založeným na kvalifikovaném certifikátu vydaném akreditovaným poskytovatelem certifikačních služeb, současně musí být uveden poskytovatel certifikačních služeb, který certifikát vydal a vede jeho evidenci, nebo musí být certifikát k podání připojen, nebo
- nemusí být podepsáno zaručeným elektronickým podpisem založeným na kvalifikovaném certifikátu vydaném akreditovaným poskytovatelem certifikačních služeb, v takovém případě musí být do 5 dnů doplněno písemně, ústně do protokolu nebo elektronicky se zaručeným elektronickým podpisem.
Zákon č. 337/1992 Sb., o správě daní a poplatků, ve znění pozdějších předpisů
Podání ve věcech poplatků musí být podepsáno zaručeným elektronickým podpisem založeným na kvalifikovaném certifikátu vydaném akreditovaným poskytovatelem certifikačních služeb (§21 odst. 3 a 4).
Pokud podání není podepsáno uvedeným elektronickým podpisem, musí být do 3 dnů opakováno písemně nebo ústně do protokolu (§21 odst. 5).
Žádost o poskytnutí informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů
Z podání musí být zřejmé, kterému povinnému subjektu je určeno, kdo jej činí a rovněž elektronická adresa žadatele (podle § 14 odst. 2). Neobsahuje-li žádost tyto údaje, není žádost podáním ve smyslu tohoto zákona a žádost se odloží. Tato žádost nemusí být podepsána zaručeným elektronickým podpisem.
Vyhláška č. 150/1958 Ú. I., o vyřizování stížností, oznámení a podnětů pracujících
Toto podání nemusí být podepsáno zaručeným elektronickým podpisem.
Elektronická podání zaslaná obecnímu úřadu, jejichž náležitosti neupravuje právní předpis, nemusí být podepsána zaručeným elektronickým podpisem. Jedná se např. o běžnou e- mailovou komunikaci mezi občany a pracovníky úřadu.
Legislativní úprava k elektronickému podpisu a elektronické podatelně:
- Zákon č. 227/2000 Sb., o elektronickém podpisu, ve znění pozdějších předpisů
- Nařízení vlády č. 495/2004 Sb., o elektronickém podpisu
- Nařízení vlády č. 496/2004 Sb., o elektronických podatelnách