Plánované změny na ZŠ a MŠ Křtiny
Plánované změny na ZŠ a MŠ Křtiny
V měsíci květnu 2013 jsem zvítězil v konkurzním řízení na místo ředitele ZŠ a MŠ Křtiny a od 1. 8. 2013 jsem začal tuto funkci vykonávat. Při své práci bych rád uplatnil své zkušenosti, které jsem získal během svého sedmnáctiletého působení ve funkci ředitele Základní školy Rosice. Rád bych vás seznámil se svými představami o fungování a rozvoji školy.
Mojí vizí je moderní, efektivní a otevřená škola, v níž všichni partneři vzdělávacího procesu (žáci, pedagogové, rodiče) vystupují jako spolupracující rovnocenní partneři, se svými právy, ale také povinnostmi. Představ o koncepčních změnách mám hodně. Do života školy budou zaváděny samozřejmě postupně.
Již od nového školního roku bude ZŠ a MŠ Křtiny úplnou školou, ve které se ročníky na 1. stupni ZŠ nebudou spojovat. Spojeny budou pouze vybrané třídy v některých výchovných předmětech (výtvarná, hudební nebo tělesná výchova). Od nového školního roku také bude vyučování anglického jazyka již v 1. a 2. ročníku.
Inicioval jsem vznik Občanského sdružení při ZŠ a MŠ Křtiny. V současné době proběhla na Ministerstvu vnitra ČR jeho registrace. Cílem sdružení je poskytovat všestrannou materiálně technickou, finanční a organizační pomoc Základní škole a Mateřské škole Křtiny při rozvoji zájmové činnosti dětí a žáků a při zkvalitňování materiálního vybavení školy a podporovat vzdělávací, kulturní, společenský a sportovní rozvoj dětí a žáků. Věřím, že se nám podaří zajistit a sdružovat finanční prostředky, abychom naplnili předsevzaté cíle.
Od nového školního roku budou spuštěny nové webové stránky školy, kde budeme pravidelně informovat veřejnost o všech důležitých aktivitách školy.
Během prvního pololetí školního roku budu iniciovat vznik školního poradenského pracoviště, jehož členy budou výchovný poradce, školní metodik prevence a speciální pedagog. Mezi hlavní cíle tohoto týmu bude patřit podpora vzdělávání všech žáků, jak žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, tak žáků mimořádně nadaných i žáků průměrných. Školní poradenské pracoviště bude svou činností podporovat vytváření pozitivního klimatu ve škole tak, aby se v ní všichni cítili spokojeně. Do budoucna bych rád, aby mohl ve škole na částečný úvazek pracovat i školní psycholog.
Během školního roku budeme pracovat na úpravách školního vzdělávacího programu. Podle upraveného vzdělávacího programu budeme vyučovat od školního roku 2014/15. Zejména bych rád nabízel žákům od 7. ročníku volbu druhého cizího jazyka (německý nebo ruský jazyk) a umožnil jim také vybírat dva volitelné předměty.
Chtěl bych, aby školní prostředí bylo pro naše žáky přívětivé, aby se zde cítili dobře a mohli se svými nápady podílet na rozvoji školy. Proto budu iniciovat vznik školního žákovského parlamentu. Rád bych vytvořil i podmínky pro vydávání vlastního školního časopisu, jehož redakční radu by tvořili žáci pod vedením učitele.
Chtěl bych úzce spolupracovat s okolními malotřídními školami. Například bych rád organizoval společné akce pro žáky a domlouval se na podobě školních vzdělávacích programů, abych žákům ulehčil přechod na novou školu.
Vážení rodiče, koncepční rozvoj školy si nedovedu představit bez vašich názorů a přání, jak by škola, kam budete posílat své dítě, měla vypadat a kam by měla směřovat. Proto připravuji již na první pololetí nového školního roku dotazníkové šetření, kterým bych rád zjistil váš názor na křtinskou školu a vaše představy o jejím směřování. Byl bych velice rád, abyste nám s důvěrou svěřili ke vzdělávání své děti, a společnými silami jsme se snažili, aby dosáhli co nejlepších vzdělávacích výsledků.
RNDr. Petr Lukáš, ředitel školy
Zpět na výpis novinek